Fredag 23 April


Dags för studiebesök på brandstationen om 1 timme lite drygt, det ska faktiskt bli riktigt roligt att åka dit och kolla hur dom har det i sin arbetsmiljö och vad som sker där när man inte har utryckning och hur man söker för att bli brandman. Jag kommer ihåg när man var liten och fröken i klassen frågade alla vad dem ville bli när man blev stor och de flesta killarna svarade polis eller brandman, jag var en av dem som sa brandman för jag tyckte det var så coolt, men då hade man inte tänkt på hur farligt det är att vara brandman och vilket slit det är att vara brandman. Senare med åren växte man liksom ifrån det och tyckte det var lite töntigt att vara brandman eller polis men sen kom det lite tillbaka för vissa att det är faktiskt ett spännande och häftigt jobb som dem gör varje dag. Som brandman ska man vara stolt och vi runt omkring ska vara tacksamma för att vi har dem för tänk hur mycket liv dem har räddat och familjesaker som betytt allt för familjen när dem lyckats släcka en eld.
Nu blir det äta klar min frukost som består av mackor och blåbärssoppa.. jag måste verkligen åka och handla lite saker så jag kan äta ordentligt.

/André

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0