Lördag den 21 AUG I think!







Dagens inlägg kommer att handla om den stora matchen mellan BBB och Lillpuben!
Innan matchen hade båda lagen slagit vad om 2 backar öl till vinnarna i denna inte så tempofylda match. Lagen känner väl till varandra eftersom de har tränat mot varandra en hel del under sommaren, då Lillpuben vunnit de flesta matcher då inte jag varit med så klart! Haha!
matchen stod 0-0 efter den första halvleken och det såg ut att kunna sluta hur som helstmen efter ca 10 min in i andra halvlek så får BBB en hörna som slås av Henrik Johansson till Prisse som elegant nickar in bollen bakom den chanslösa målvaken i Lillpuben. Temot höjdes en aning efter målen men båda lagen backade hem för att säkra att inte få ett mål i baken eftersom det stod ju 2 st backar öl på spel, men efter ca 15 min så kommer BBB i yttligare ett anfall med Robert Johansson i spetsen som dribblar "snubblar" och har sig och lyckas peta in bollen i mål, 2-0! Han snackade mycket efter matchen om sin Jyrgårdsanda och att det var han som avgjorde de, men det kan vi ju spekulera om. Jag själv tror att det var cochen André som var kärnan till denna vinst!! Men Lillpuben gav inte upp och fick ett reduceringsmål i slutminuterna då det kom ett inlägg från högerkanten som spelades in väldigt placerat till en annan som slänger sig och får foten på bollen och i mål! 2-1.

Grattis BBB till Ölvinsten och fortsatt lycka till, till båda lagen i fortsatt seriespel..
Nästa år kommer jag troligtvis att spela med något lag i Korpen.. vilka det blir återstår att se!

/ André Dahlgren Melin

Kommentarer
Postat av: emil lundin

Inte kan man förlora en match om 2 lådor öl står på spel:p

2010-08-21 @ 20:11:11
Postat av: Parling

Är du tillräckligt bra får du spela i vårt lag! ;)

2010-08-21 @ 20:30:19
Postat av: André

Haha nej verkligen inte Emil ;)!



Ja du Parling det skulle jag faktiskt tro att jag e ;)

2010-08-21 @ 22:24:36
Postat av: Robert

haha käften på dig andré =) du satt ju bara på sidan och gulla med lill ungen och det va visst Djurgårdsandan som avgjorde ;) det märktes senare på dagen att det va en DIF dag då vi spöa skiten ur Göteborg med 2 - 0 och sticker upp i tabellen ^^

2010-08-23 @ 12:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0