Bollnäs/Ljusdal och Norrfly

Det blev en spökjakt i natt av dess like!!
Vi började med att åka till norrfly som ligger 1 mil innan Bollnäs där det låg ett mentalsjukhus mitt ute i ingenstans och dit in skulle självklart vi.
i början var det inge läskigt men vi bråkade om vem som skulle gå först och sist typ hela tiden, haha!
När vi hade varit uppe på vinden och gått ner på nedevåningen så såg vi en gång ner till källaren och alla gick spänt ner där..
när vi gick ner för trappan kände jag och Pirat en kall vindpuff över ansiket som sen blev en rysning i hela kroppen.
mitt pekfinger domnade bort där nere och Pirat´s tumme den med. scary..
vi hittade gamla isoleringceller som var riktigt kusliga och i ett av korten vi tog där så har vi fått med ett ansiktsliknande föremål i ett fönster och en massa orber och olika slags rökmoln och en hel det konstiga ränder..?

Kanske inbillning eller inte?
Det kan inte jag svara på..
Man kan läsa om huset och deras spöken på internet.
bland annat om en flicka som synts på vinden
En katt som springer runt..
En elak man som är våldsam, som tydligen hade kastat tegelstenar..?

Sen drog vi oss mot Ljusdal men kom inte ända fram förns vi beslutade oss för att åka till bollnäs igen där vi vela tävla lite med bilen mot en annan så vi körde efter den tills den bangade ur !
 

Hände inge mer spännande den kvällen men nästa hållplats blir Säter nära Falun där det är ett mentalsjukhus med 160 celler..

Klockan är nu 05.42 så god natt alla:)
Puss!
Ps. bilder kommer upp imorgon.

Kommentarer
Postat av: sara

sv: du leker med döden, vetu de?

2010-01-08 @ 06:23:57
URL: http://saramagdaleena.blogg.se/
Postat av: sabina

jag har varit där med, en sommar för två år sedan. åkte dit med min kompis och hennes pojkvän, samt hans kompis.

-måste bara tillägga att jag har en kuslig förmåga att kunna känna av "spöken" och sedan se dem i huvudet.

men i alla fall. vi gick in, gick den långa koridoren på nedervåningen. och så gick vi in i köket, där vi hittade en massa konstiga saker. vissa av dem var säkert ifrån 40talet, då Norrfly blev övergivet, bara på en natt. en gammal tidning hittade vi, säkerligen från 50-60talet, en gammal juiceflaska, och mjöl som var över hela det rangliga bordet. sedan gick vi vidare, och uppför den snurrade trappan. och rummet rakt framför trappan är ett avlångt, lite mindre rum. det var då jag såg henne, flickan som alla pratar om, hopkrupen mot väggen med benen tätt intill kroppen. framför henne står en äldre, ganska kort man, rund om magen, och bara tittar ner på henne där hon sitter på golvet. han märker att jag kollar på honom, och för en kort millisekund ser han mig i ögonen. och känslan kan jag inte beskriva ens. det var en blick av ursinne, rädsla och hat, och någonting mer.

anyway så fortsätter vår vandring runt i sjukhuset. glas låg överallt på golvet, tapeterna var nedslitna, ölburkar låg som en matta på golvet.

vi gick ner igen, och när vi kom ner för trappan hörde vi något som rullade på övervåningen, det lät som när man snurrar eller rullar en glasflaska på trågolv ungefär, mina vänner blev vettskrämda, 'haha'

källaren vågade vi inte gå ner i. för den sägs vara hemsökt av det där svarta katten & att bordet som står där dukas varje kväll, med helt porslin och bestick.

vi gick ut till bilen. först startade den inte, men sen kom vi iväg. när vi kommit en bit kändes det som vi körde på något, men när vi kollade bak var det ingenting på vägen. så vi fortsatte köra.

en kväll som det pratades länge om.

2010-04-08 @ 19:53:04
Postat av: André

2010-04-08 @ 22:04:08
Postat av: André

Joo det ända jag kände var i källaren att det kom kalla vindar och vi hittade också denna tidning du skrev om.. sen kände inte jag något mer.. fast vi fick med ett ansikte på ett av korten vi tog mot ett av fönsteran på mellanvåningen.

2010-04-08 @ 22:06:20
URL: http://andreistheplutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0